De Galápagos Eilanden

24 december 2014

Een droom wordt werkelijkheid. We hebben een 5-daagse cruise geboekt naar de Galápagos Eilanden! Met een mooie korting boeken we een last minute toer op het luxueuze Santa Cruise schip.

Onze fietsen laten we achter in een hotel in Quito en we vliegen naar Santa Cruz eiland, een dag voor de cruise start. Nadat we ingecheckt zijn in een hotelletje lopen we naar de kust bij Puerto Ayora, waar we al overweldigd zijn door de overdaad aan dieren. Zo dichtbij, dit is echt genieten!

Na de lunch nemen we een taxi naar het binnenland, naar een schildpadden-park. Een grote ruimte, waar ze vrij rond lopen en ze zijn enorm! Alsof je grote ronde rotsblokken in het landschap ziet liggen, je kunt ze bijna aanraken zo dichtbij. Ze eten gras op hun gemakkie en trekken zich niets van ons aan.

Dit begin maakt al een grote indruk op ons en tevreden keren we terug naar het hotel; maar ook nieuwsgierig naar wat we allemaal nog meer te zien krijgen.

De volgende ochtend nemen we busje terug naar het vliegveld, waar we ons bij de rest van de groep aansluiten en aan boord gaan van de Santa Cruz. Echt, wat kunnen we zeggen, elke seconde van deze reis overtreft onze verwachtingen. Het is ontzettend goed georganiseerd, het welzijn van de dieren staat altijd bovenaan en ze leren ons de hele dag van alles over de eilanden, de dieren en de mensen die er wonen. We komen nooit een andere groep tegen en de groep zelf is nooit groter dan 12 mensen; de dagen zijn gevuld van ’s morgens vroeg tot ’s avonds met wandelingen, zodiac toers, zwemmen met zeeleeuwen, snorkeltochten en informatie-bijeenkomsten. Daarbij is het eten super goed verzorgd en komen we een paar kilo aan! 😉

De tijd vliegt om en na 5 dagen nemen we afscheid van de groep; zij vliegen naar huis en wij blijven nog een dag. We zijn zo aan het genieten dat het nog even door ons heen gaat om nog zo’n cruise te boeken, maar dat wordt wat te gortig. We komen hier nog wel een keer terug…